Test

Dit is een popup

Datingsites hebben beste tijd gehad

Datingsites lijken hun beste tijd te hebben gehad. Op de sociale netwerken als Facebook en Hyves kun je namelijk ook volop in contact komen met onbekenden.

“Vroeger, toen Facebook en YouTube nog niet bestonden, hadden wij meer bezoekers”, geeft Dieter Kraewinkels van datingsite Rendez-Vous toe. “Het aantal bezoekers is fors gedaald. Ook het aantal leden staat onder druk, maar is toch eerder stabiel. Althans bij ons.”

De markt is verzadigd, zeker in Duitsland en Nederland, maar ook steeds meer in België. Dat heeft zijn impact. “We kennen inderdaad niet meer de groei zoals in 2009 en 2010”, vertelt Chris Verlinden van de Belgische afdeling van Parship. Ook duiken steeds meer initiatieven op die zich richten tot een specifieke doelgroep als ouderen, rijkaards of hoger opgeleiden.

Gratis datingsites
Naast de concurrentie van sociale netwerken, die doorgaans gratis diensten aanbieden, is er ook de opmars van de gratis datingsites, zoals het populaire plentyoffish.com. In Nederland is er de gratis datingsite Knuz.nl, die intussen al zo"n driehonderdduizend leden telt. Terwijl een abonnement van drie maanden bij Parship ongeveer 180 euro kost. Ook al levert de datingsite een heleboel gratis diensten.

De neergaande trend in de sector is overigens universeel. Match.com, de grootste datingsite ter wereld, telt ruim twintig miljoen inschrijvingen. Zeven jaar geleden waren dat er nog ruim veertig miljoen. Het moest bijvoorbeeld noodgedwongen samenwerken met het Franse Meetic, dat dit jaar al een verlies leed van enkele miljoenen euro’s.

Datingsites lijken hun beste tijd te hebben gehad. Op de sociale netwerken als Facebook en Hyves kun je namelijk ook volop in contact komen met onbekenden.

“Vroeger, toen Facebook en YouTube nog niet bestonden, hadden wij meer bezoekers”, geeft Dieter Kraewinkels van datingsite Rendez-Vous toe. “Het aantal bezoekers is fors gedaald. Ook het aantal leden staat onder druk, maar is toch eerder stabiel. Althans bij ons.”

De markt is verzadigd, zeker in Duitsland en Nederland, maar ook steeds meer in België. Dat heeft zijn impact. “We kennen inderdaad niet meer de groei zoals in 2009 en 2010”, vertelt Chris Verlinden van de Belgische afdeling van Parship. Ook duiken steeds meer initiatieven op die zich richten tot een specifieke doelgroep als ouderen, rijkaards of hoger opgeleiden.

Gratis datingsites
Naast de concurrentie van sociale netwerken, die doorgaans gratis diensten aanbieden, is er ook de opmars van de gratis datingsites, zoals het populaire plentyoffish.com. In Nederland is er de gratis datingsite Knuz.nl, die intussen al zo"n driehonderdduizend leden telt. Terwijl een abonnement van drie maanden bij Parship ongeveer 180 euro kost. Ook al levert de datingsite een heleboel gratis diensten.

De neergaande trend in de sector is overigens universeel. Match.com, de grootste datingsite ter wereld, telt ruim twintig miljoen inschrijvingen. Zeven jaar geleden waren dat er nog ruim veertig miljoen. Het moest bijvoorbeeld noodgedwongen samenwerken met het Franse Meetic, dat dit jaar al een verlies leed van enkele miljoenen euro’s.

datinginternetnieuwssociale media

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!