Test

Dit is een popup

Sony wil verdienen aan tweedehands games

De Japanse spellenboer Sony gaat PS3-spellen een code meegeven die vereist is om online te kunnen spelen. De code doorverkopen kan niet.

“Bij de lancering van Resistance 3 in september introduceren we het PSN Pass-programma voor PS3-games met online functionaliteit. De spellen die gebruik maken van deze dienst komen met een code die aan één PSN-account gekoppeld kan worden. Dit account krijgt volledige online toegang tot het spel in kwestie”, verduidelijken de Japanners aan Gamespot.

First-party titels
Welke spellen naast Restistance 3 een PSN Pass meekrijgen, is nog niet duidelijk. Wel laat Sony weten dat het voor zijn eigen games, de zogenaamde first-party titels, premium online diensten wil leveren en dat de PSN Pass daar een belangrijke rol in zal spelen.

Concreet betekent dit dat spellen met een PSN Pass wel doorverkocht kunnen worden maar dat gamers een nieuwe code moeten aankopen om online te kunnen spelen of om bepaalde online functies te ontsluiten. Hoeveel die code moet kosten, is nog niet bekend.

Sony is niet de eerste spelontwikkelaar die met een dergelijke formule op de proppen komt. Eerder maakten onder meer Electronic Arts, THQ, Codemasters en Warner het voor kopers van tweedehandsgames al onmogelijk om online te spelen of beperkten ze de functionaliteit, tenzij er betaald wordt.

De Japanse spellenboer Sony gaat PS3-spellen een code meegeven die vereist is om online te kunnen spelen. De code doorverkopen kan niet.

“Bij de lancering van Resistance 3 in september introduceren we het PSN Pass-programma voor PS3-games met online functionaliteit. De spellen die gebruik maken van deze dienst komen met een code die aan één PSN-account gekoppeld kan worden. Dit account krijgt volledige online toegang tot het spel in kwestie”, verduidelijken de Japanners aan Gamespot.

First-party titels
Welke spellen naast Restistance 3 een PSN Pass meekrijgen, is nog niet duidelijk. Wel laat Sony weten dat het voor zijn eigen games, de zogenaamde first-party titels, premium online diensten wil leveren en dat de PSN Pass daar een belangrijke rol in zal spelen.

Concreet betekent dit dat spellen met een PSN Pass wel doorverkocht kunnen worden maar dat gamers een nieuwe code moeten aankopen om online te kunnen spelen of om bepaalde online functies te ontsluiten. Hoeveel die code moet kosten, is nog niet bekend.

Sony is niet de eerste spelontwikkelaar die met een dergelijke formule op de proppen komt. Eerder maakten onder meer Electronic Arts, THQ, Codemasters en Warner het voor kopers van tweedehandsgames al onmogelijk om online te spelen of beperkten ze de functionaliteit, tenzij er betaald wordt.

dienstenfinancieelgamingnieuwsplaystation 3psn passsonytweedehands

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!