Murdoch verkoopt MySpace
MySpace heeft een nieuwe eigenaar. Mediamagnaat Rupert Murdoch verkoopt de sociaalnetwerksite aan internetadverteerder Specific Media.
Welk bedrag gemoeid is met de overname is niet bekendgemaakt, maar The Wall Street Journal, eveneens onderdeel van News Corp, meent te weten dat Specific Media 35 miljoen dollar in aandelen en cash neertelt.
Nieuwe ontslagronde
Murdoch wordt zo minderheidsaandeelhouder van Specific Media. Voor de ongeveer 450 resterende medewerkers van MySpace is de overname niet zo’n goed nieuws. De helft van de banen sneuvelt, deelde directeur Mike Jones mee aan zijn personeel. Jones zelf blijft nog twee maanden in functie.
MySpace werd in 2005 overgekocht door News Corp voor 580 miljoen dollar. Door de populariteit van Facebook liep het bezoekersaantal van MySpace de laatste jaren gestaag achteruit. In een poging om het tij te doen keren onderging de website vorig jaar een grondige facelift en werd er meer op muziek gefocust.
Begin dit jaar volgde weer een grote herstructurering en moest de helft van de werknemers zijn biezen pakken. Twee jaar geleden werkten er wereldwijd veertienhonderd mensen voor de netwerksite.
MySpace heeft een nieuwe eigenaar. Mediamagnaat Rupert Murdoch verkoopt de sociaalnetwerksite aan internetadverteerder Specific Media.
Welk bedrag gemoeid is met de overname is niet bekendgemaakt, maar The Wall Street Journal, eveneens onderdeel van News Corp, meent te weten dat Specific Media 35 miljoen dollar in aandelen en cash neertelt.
Nieuwe ontslagronde
Murdoch wordt zo minderheidsaandeelhouder van Specific Media. Voor de ongeveer 450 resterende medewerkers van MySpace is de overname niet zo’n goed nieuws. De helft van de banen sneuvelt, deelde directeur Mike Jones mee aan zijn personeel. Jones zelf blijft nog twee maanden in functie.
MySpace werd in 2005 overgekocht door News Corp voor 580 miljoen dollar. Door de populariteit van Facebook liep het bezoekersaantal van MySpace de laatste jaren gestaag achteruit. In een poging om het tij te doen keren onderging de website vorig jaar een grondige facelift en werd er meer op muziek gefocust.
Begin dit jaar volgde weer een grote herstructurering en moest de helft van de werknemers zijn biezen pakken. Twee jaar geleden werkten er wereldwijd veertienhonderd mensen voor de netwerksite.