Test

Dit is een popup

Google Doodle kost economie handenvol geld

Tijdens de twee dagen dat de interactieve gitaar van Les Paul de startpagina van Google sierde, werd er 10,7 miljoen uur op getokkeld.

Regelmatig zet Google festiviteiten of herdenkingen op een verrassende manier in de kijker op zijn homepagina. De Amerikaanse gitaarbouwer Les Paul was op 9 juni, zijn geboortedag, aan de beurt. Iedereen kon eventjes gitaarspelen en zelfs zijn eigen improvisaties opnemen.

Doodle kost 200 miljoen
In totaal werd er wereldwijd zo’n 10,7 miljoen uren op gespeeld. Dat berekende de technologiewebsite Extreme Tech. Google zelf zou zo’n 11.000 euro voor het gitaartje betaald hebben, maar voor de hele wereld kostte het zo’n 200 miljoen euro.

[related_article id=”158901″]

Dat is berekend op basis van een gemiddeld uurloon van 19 euro. Ook ging men ervan uit dat iedereen tijdens de werkuren naar Google surfte.

"Tijdens de twee dagen dat het Les Paul-gitaartje online stond, brachten de 740 miljoen bezoekers van Google gemiddeld 26 seconden meer door op de homepagina dan anders, volgens een analyse van Rescue Time, een bedrijf dat bijhoudt hoeveel tijd mensen de computer gebruiken", stelt Extreme Tech.

"740 miljoen keer 26 seconden is 5.344.444 uren, maal twee (want twee dagen) geeft ongeveer 10,7 miljoen manuren die naar het virtueel getokkel gingen. Dat kost de bedrijven over de hele wereld dus 200 miljoen euro aan productiviteit, als we een gemiddeld loon van bijna 19 euro per uur hanteren.

Tijdens de twee dagen dat de interactieve gitaar van Les Paul de startpagina van Google sierde, werd er 10,7 miljoen uur op getokkeld.

Regelmatig zet Google festiviteiten of herdenkingen op een verrassende manier in de kijker op zijn homepagina. De Amerikaanse gitaarbouwer Les Paul was op 9 juni, zijn geboortedag, aan de beurt. Iedereen kon eventjes gitaarspelen en zelfs zijn eigen improvisaties opnemen.

Doodle kost 200 miljoen
In totaal werd er wereldwijd zo’n 10,7 miljoen uren op gespeeld. Dat berekende de technologiewebsite Extreme Tech. Google zelf zou zo’n 11.000 euro voor het gitaartje betaald hebben, maar voor de hele wereld kostte het zo’n 200 miljoen euro.

[related_article id=”158901″]

Dat is berekend op basis van een gemiddeld uurloon van 19 euro. Ook ging men ervan uit dat iedereen tijdens de werkuren naar Google surfte.

"Tijdens de twee dagen dat het Les Paul-gitaartje online stond, brachten de 740 miljoen bezoekers van Google gemiddeld 26 seconden meer door op de homepagina dan anders, volgens een analyse van Rescue Time, een bedrijf dat bijhoudt hoeveel tijd mensen de computer gebruiken", stelt Extreme Tech.

"740 miljoen keer 26 seconden is 5.344.444 uren, maal twee (want twee dagen) geeft ongeveer 10,7 miljoen manuren die naar het virtueel getokkel gingen. Dat kost de bedrijven over de hele wereld dus 200 miljoen euro aan productiviteit, als we een gemiddeld loon van bijna 19 euro per uur hanteren.

gibson les paulgooglegoogle doodleinternetles paulmuzieknieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!