Test

Dit is een popup

Review: Dead or Alive – Dimensions

Dead or Alive - Dimensions start vreemd door het absurde verhaal en plotveranderingen, maar de kern van dit vechtspel zit zo goed in elkaar dat het probleemloos naast Super Street Fighter IV kan staan.

Gebruikelijke ingrediënten

De Dead or Alive-franchise is er altijd een geweest van ‘net niet’. Het heeft nooit echt stand weten te houden tussen toppers als Tekken of Mortal Kombat, maar het scoorde ook nooit slecht genoeg om volledig te verdwijnen. Nu verschijnt Dead or Alive – Dimensions op de Nintendo 3DS, enkele weken na de lancering van de nieuwe 3D-handheldconsole van Nintendo. Het verhaal vertelt de gebeurtenissen van Dead or Alive deel 1 tot 4, maar helaas zonder structuur. Personages worden bezeten, daarna gezuiverd. Fame Douglas brengt een speech rond de bekendste tornooien en wordt daarna vermoord. Broers slaan zussen helemaal in elkaar, om daarna uit elkaar te spatten omdat het klonen zijn. Er is geen lijn te vinden in het verhaal. Je zal meermaals geschokt naar het scherm kijken door de diverse gebeurtenissen, maar omdat er amper een verband is, ben je het al snel vergeten. Zoals elke vechtgame wordt je aanval of verdediging bepaald volgens het steen-schaar-papierprincipe. Er zijn drie manieren om aan te vallen: met de vuisten, met de voeten of met een speciale aanval. Elke type aanval heeft zijn sterktes en zwaktes op het vlak van verdediging. Daarnaast komt ook nog eens dat er hoge, middelhoge en lage aanvallen zijn. Tel daar nog ontzettend veel combo’s en finishing-moves bovenop en je weet dat Dead or Alive – Dimensions genoeg diepgang biedt.
De game ziet er bijzonder goed uit. Alle 25 personages zijn heel gedetailleerd, net als de omgevingen. Vooral de vele eindbazen zien er bloedmooi uit en passen mooi op het kleine scherm van de 3DS. Deze game is tot nu toe de allereerste titel waar we regelmatig de 3D-functie uitschakelen. Het halveren van de frameratio is deze keer wel een beetje voelbaar en met 3D krijg je al snel een ghost-gevoel bij snelle bewegingen. Online multiplayer bevat twee spelmodi: één-tegen-één en coöperatief tegen computergestuurde tegenstanders. Op zich niets noemenswaardig, maar het online gedeelte werkt vlekkeloos, zonder schokken of wegvallende connecties.

[related_article id=”160734″]

Gebruikelijke ingrediënten

De Dead or Alive-franchise is er altijd een geweest van ‘net niet’. Het heeft nooit echt stand weten te houden tussen toppers als Tekken of Mortal Kombat, maar het scoorde ook nooit slecht genoeg om volledig te verdwijnen. Nu verschijnt Dead or Alive – Dimensions op de Nintendo 3DS, enkele weken na de lancering van de nieuwe 3D-handheldconsole van Nintendo. Het verhaal vertelt de gebeurtenissen van Dead or Alive deel 1 tot 4, maar helaas zonder structuur. Personages worden bezeten, daarna gezuiverd. Fame Douglas brengt een speech rond de bekendste tornooien en wordt daarna vermoord. Broers slaan zussen helemaal in elkaar, om daarna uit elkaar te spatten omdat het klonen zijn. Er is geen lijn te vinden in het verhaal. Je zal meermaals geschokt naar het scherm kijken door de diverse gebeurtenissen, maar omdat er amper een verband is, ben je het al snel vergeten. Zoals elke vechtgame wordt je aanval of verdediging bepaald volgens het steen-schaar-papierprincipe. Er zijn drie manieren om aan te vallen: met de vuisten, met de voeten of met een speciale aanval. Elke type aanval heeft zijn sterktes en zwaktes op het vlak van verdediging. Daarnaast komt ook nog eens dat er hoge, middelhoge en lage aanvallen zijn. Tel daar nog ontzettend veel combo’s en finishing-moves bovenop en je weet dat Dead or Alive – Dimensions genoeg diepgang biedt.
De game ziet er bijzonder goed uit. Alle 25 personages zijn heel gedetailleerd, net als de omgevingen. Vooral de vele eindbazen zien er bloedmooi uit en passen mooi op het kleine scherm van de 3DS. Deze game is tot nu toe de allereerste titel waar we regelmatig de 3D-functie uitschakelen. Het halveren van de frameratio is deze keer wel een beetje voelbaar en met 3D krijg je al snel een ghost-gevoel bij snelle bewegingen. Online multiplayer bevat twee spelmodi: één-tegen-één en coöperatief tegen computergestuurde tegenstanders. Op zich niets noemenswaardig, maar het online gedeelte werkt vlekkeloos, zonder schokken of wegvallende connecties.

[related_article id=”160734″]

3d3dskoeininjanintendoontspanningteamtecmo

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!