Google pakt reclame voor namaak aan
Google gaat zijn online-advertentiesysteem aanpassen zodat reclame maken voor namaakproducten moeilijker wordt.
In de tweede helft van 2010 heeft Google vijftigduizend accounts op Google Adwords gesloten, van mensen die probeerden namaakwaar aan te prijzen. Maar volgens de zoekspecialist moet er meer gebeuren in de strijd tegen nepproducten.
Er komen drie nieuwe onderdelen in het online-advertentiesysteem. Een eerste is een formulier waarmee de eigenaars van merken klachten kunnen indienen over namaakgoederen. Google belooft een antwoord binnen de 24 uren.
[related_article id=”158901″]
Ook in AdSense
Google gaat ook beter zijn best doen om advertenties voor namaak uit AdSense te verbannen. Dat is de dienst waarme je advertenties op je eigen site kan laten zetten. Google zorgt dan dat er op jouw webpagina’s advertenties geserveerd worden.
Ook in AdSense gaat Google nauwer samenwerken met de eigenaars van de merken. Overtredende adverteerders worden buitengegooid, belooft Google.
Er komt ook een hulppagina waarop mensen meer informatie krijgen om namaak beter te herkennen. Zo kunnen ze ook beter namakers rapporteren.
Boosheid wegnemen
Met de initiatieven wil Google boosheid bij de merkeneigenaars wegnemen. Die zijn verbolgen dat je kan adverteren bij zoekopdrachten naar hun merk. Zo wordt het wel erg gemakkelijk om namaakhandtassen te slijten aan iemand die op zoek is naar pakweg Louis Vuitton.
In een rechtszaak vorig jaar bleek dat Google niet in overtreding is met het merkenrecht door zoekwoorden aan te bieden die ook gedeponeerde merken zijn. Maar, oordeelde het Europees Hof van Justitie, het moet wel advertenties weghalen als bedrijven klagen dat hun rechten geschonden zijn.
Google gaat zijn online-advertentiesysteem aanpassen zodat reclame maken voor namaakproducten moeilijker wordt.
In de tweede helft van 2010 heeft Google vijftigduizend accounts op Google Adwords gesloten, van mensen die probeerden namaakwaar aan te prijzen. Maar volgens de zoekspecialist moet er meer gebeuren in de strijd tegen nepproducten.
Er komen drie nieuwe onderdelen in het online-advertentiesysteem. Een eerste is een formulier waarmee de eigenaars van merken klachten kunnen indienen over namaakgoederen. Google belooft een antwoord binnen de 24 uren.
[related_article id=”158901″]
Ook in AdSense
Google gaat ook beter zijn best doen om advertenties voor namaak uit AdSense te verbannen. Dat is de dienst waarme je advertenties op je eigen site kan laten zetten. Google zorgt dan dat er op jouw webpagina’s advertenties geserveerd worden.
Ook in AdSense gaat Google nauwer samenwerken met de eigenaars van de merken. Overtredende adverteerders worden buitengegooid, belooft Google.
Er komt ook een hulppagina waarop mensen meer informatie krijgen om namaak beter te herkennen. Zo kunnen ze ook beter namakers rapporteren.
Boosheid wegnemen
Met de initiatieven wil Google boosheid bij de merkeneigenaars wegnemen. Die zijn verbolgen dat je kan adverteren bij zoekopdrachten naar hun merk. Zo wordt het wel erg gemakkelijk om namaakhandtassen te slijten aan iemand die op zoek is naar pakweg Louis Vuitton.
In een rechtszaak vorig jaar bleek dat Google niet in overtreding is met het merkenrecht door zoekwoorden aan te bieden die ook gedeponeerde merken zijn. Maar, oordeelde het Europees Hof van Justitie, het moet wel advertenties weghalen als bedrijven klagen dat hun rechten geschonden zijn.