Test

Dit is een popup

Vrouwen veel actiever op sociale netwerken

Volgens onderzoek van Comscore zijn vrouwen wereldwijd veel actiever op sociaalnetwerksites dan mannen.

Van alle online vrouwen zit 75,8 procent op sociaalnetwerksites, tegenover 69,7 procent van de online mannen. Gemiddeld brengt een vrouw 5,5 uur per maand door op sites als Facebook, Netlog en Hyves. Bij mannen is dat 3,9 uur per maand.

In unieke bezoekers zijn mannen wel talrijker, met een aandeel van 52,1 procent, tegenover 47,9 procent voor vrouwen. Dat komt doordat er meer mannen dan vrouwen op internet zitten.

Maar vrouwen zijn wel goed voor 57 procent van alle bekeken pagina’s. Ze zijn dus veel actiever op de sites.

Lokale verschillen
In Europa alleen liggen de cijfers voor beide geslachten hoger. Hier zit 85,6 procent van alle internettende vrouwen op sociaalnetwerksites, tegenover 80,6 procent van de mannen.

Recordhouders qua percentages zijn Latijns-Amerika (94,1 procent vrouwen, 91,9 procent mannen) en Noord-Amerika (91,0 procent vrouwen en 87,5 procent mannen). Ook in Azië staan vrouwen bovenaan, al liggen de percentages hier nauwelijks boven de vijftig procent.

Volgens onderzoek van Comscore zijn vrouwen wereldwijd veel actiever op sociaalnetwerksites dan mannen.

Van alle online vrouwen zit 75,8 procent op sociaalnetwerksites, tegenover 69,7 procent van de online mannen. Gemiddeld brengt een vrouw 5,5 uur per maand door op sites als Facebook, Netlog en Hyves. Bij mannen is dat 3,9 uur per maand.

In unieke bezoekers zijn mannen wel talrijker, met een aandeel van 52,1 procent, tegenover 47,9 procent voor vrouwen. Dat komt doordat er meer mannen dan vrouwen op internet zitten.

Maar vrouwen zijn wel goed voor 57 procent van alle bekeken pagina’s. Ze zijn dus veel actiever op de sites.

Lokale verschillen
In Europa alleen liggen de cijfers voor beide geslachten hoger. Hier zit 85,6 procent van alle internettende vrouwen op sociaalnetwerksites, tegenover 80,6 procent van de mannen.

Recordhouders qua percentages zijn Latijns-Amerika (94,1 procent vrouwen, 91,9 procent mannen) en Noord-Amerika (91,0 procent vrouwen en 87,5 procent mannen). Ook in Azië staan vrouwen bovenaan, al liggen de percentages hier nauwelijks boven de vijftig procent.

comscoreinternetmaatschappijnieuwsonderzoekvrouw

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!