Test

Dit is een popup

Salesforce.com reageert op patentzaak Microsoft

Salesforce.com beantwoordt een juridische klacht van Microsoft met een andere juridische klacht. Het gaat in beide gevallen over patenten.

De cloudspecialist Salesforce.com heeft bij een Amerikaanse rechtbank een klacht ingediend tegen Microsoft. Een aantal Microsoftproducten zoals het .Net-platform en de samenwerkingssoftware SharePoint zouden patenten van Salesforce.com schenden.

Volgens de ingediende documenten zijn de patentschendingen zo duidelijk dat Microsoft er wel van op de hoogte moet zijn. Salesforce.com vraagt daarom een geldelijke vergoeding die drie keer zo hoog ligt als de geleden schade. En het eist ook dat Microsoft stopt met technologie van Salesforce.com te gebruiken.

[related_article id=”161452″]

Eerste zaak Microsoft
Het is nog maar een maand geleden dat Microsoft zelf een rechtszaak tegen Salesforce.com begon. Het ging toen om negen patenten. Een van die patenten heeft het over "een systeem of methode om een webpagina met een embedded menu te maken en te tonen". Een ander patent omschrijft een manier om werkbalken te stapelen op een computerscherm.

Vaak vechten bedrijven patentklachten onderling uit. Daarbij blijkt dat de ene evenveel geld moet betalen aan de andere als omgekeerd, en laten ze de zaak blauw-blauw. Bij een onevenwicht gaat er een grote som geld van de ene naar de andere en laten ze pas dan alles bij het oude.

In dit geval lijkt het niet dat er een verzoening aankomt. Microsofts topadvocaat Horacio Gutierrez bekijkt de klacht van Salesforce.com, maar blijft overtuigd van zijn oorspronkelijke klacht.

Salesforce.com beantwoordt een juridische klacht van Microsoft met een andere juridische klacht. Het gaat in beide gevallen over patenten.

De cloudspecialist Salesforce.com heeft bij een Amerikaanse rechtbank een klacht ingediend tegen Microsoft. Een aantal Microsoftproducten zoals het .Net-platform en de samenwerkingssoftware SharePoint zouden patenten van Salesforce.com schenden.

Volgens de ingediende documenten zijn de patentschendingen zo duidelijk dat Microsoft er wel van op de hoogte moet zijn. Salesforce.com vraagt daarom een geldelijke vergoeding die drie keer zo hoog ligt als de geleden schade. En het eist ook dat Microsoft stopt met technologie van Salesforce.com te gebruiken.

[related_article id=”161452″]

Eerste zaak Microsoft
Het is nog maar een maand geleden dat Microsoft zelf een rechtszaak tegen Salesforce.com begon. Het ging toen om negen patenten. Een van die patenten heeft het over "een systeem of methode om een webpagina met een embedded menu te maken en te tonen". Een ander patent omschrijft een manier om werkbalken te stapelen op een computerscherm.

Vaak vechten bedrijven patentklachten onderling uit. Daarbij blijkt dat de ene evenveel geld moet betalen aan de andere als omgekeerd, en laten ze de zaak blauw-blauw. Bij een onevenwicht gaat er een grote som geld van de ene naar de andere en laten ze pas dan alles bij het oude.

In dit geval lijkt het niet dat er een verzoening aankomt. Microsofts topadvocaat Horacio Gutierrez bekijkt de klacht van Salesforce.com, maar blijft overtuigd van zijn oorspronkelijke klacht.

itprofessionaljustitiemicrosoftpatentenrechtszaaksalesforcesalesforce.comzakelijk

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!