Test

Dit is een popup

Nieuws

Sociaalnetwerktelefoons van Microsoft

Microsoft heeft twee telefoontoestellen voorgesteld die Kin gedoopt zijn. De telefoons richten zich vooral op mensen die verzot zijn op sociaalnetwerksites zoals Facebook en Twitter.

De kleine geblokte Kin One en de iets bredere Kin Two zijn twee vormen voor hetzelfde idee: een telefoon voor “lifecasters”, zoals Robbie Bach van Microsoft ze noemt – mensen die elke gedachte willen delen met de wereld.

Er zijn wel meer telefoons die uitgerust zijn met applicaties voor Facebook en Twitter, maar bij deze Kin liggen sociale netwerken aan de basis van alles. Het beste bewijs daarvan is de speciale groene knop in het midden van het apparaat, om dingen te delen.

[related_article id=”161452″]

Afgezien van hun vorm lijken de Kin One en de Kin Two erg op elkaar. Het zijn allebei sliders met een aanraakscherm en dezelfde software. De Kin Two heeft een betere camera (8 megapixel in plaats van 5), twee keer zoveel geheugen (8 GB in plaats van 4 GB) en een groter scherm dan de Kin One.

Geen concurrent voor de iPhone
“De Kin-telefoons zijn geen concurrenten voor de iPhone”, benadrukt Robbie Bach. Microsoft verwacht nog altijd heel erg veel van het Windows Phone 7-besturingssysteem, dat later dit jaar verkrijgbaar zal zijn. Er is zelfs nog geen applicatiewinkel voor de Kin-telefoons, al kan Microsoft wel updates en nieuwe programma’s naar klanten doorsturen.

De Kin lijkt niet veel meer dan een tussenstap, al moet wel worden gezegd dat de Kin de eerste telefoon is waarop de Zune-diensten geïmplementeerd zijn. De telefoons kunnen dus video en muziek van Zune die via de pc op het toestel is gezet afspelen, en Kin-gebruikers kunnen die muziek ook streamen.

De browser is een aangepaste versie van de variant die momenteel geïnstalleerd is op toestellen met Windows Mobile 6.5. De Kin is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Microsoft Phone Group, Vodafone en Sharp, dat de toestellen maakt.

Het doelpubliek voor Microsoft bestaat uit mannen en vrouwen tussen vijftien en dertig jaar. De toestellen worden volgende maand in de VS gelanceerd, Europa moet nog even wachten. Prijzen zijn nog niet bekend.

Microsoft heeft twee telefoontoestellen voorgesteld die Kin gedoopt zijn. De telefoons richten zich vooral op mensen die verzot zijn op sociaalnetwerksites zoals Facebook en Twitter.

De kleine geblokte Kin One en de iets bredere Kin Two zijn twee vormen voor hetzelfde idee: een telefoon voor “lifecasters”, zoals Robbie Bach van Microsoft ze noemt – mensen die elke gedachte willen delen met de wereld.

Er zijn wel meer telefoons die uitgerust zijn met applicaties voor Facebook en Twitter, maar bij deze Kin liggen sociale netwerken aan de basis van alles. Het beste bewijs daarvan is de speciale groene knop in het midden van het apparaat, om dingen te delen.

[related_article id=”161452″]

Afgezien van hun vorm lijken de Kin One en de Kin Two erg op elkaar. Het zijn allebei sliders met een aanraakscherm en dezelfde software. De Kin Two heeft een betere camera (8 megapixel in plaats van 5), twee keer zoveel geheugen (8 GB in plaats van 4 GB) en een groter scherm dan de Kin One.

Geen concurrent voor de iPhone
“De Kin-telefoons zijn geen concurrenten voor de iPhone”, benadrukt Robbie Bach. Microsoft verwacht nog altijd heel erg veel van het Windows Phone 7-besturingssysteem, dat later dit jaar verkrijgbaar zal zijn. Er is zelfs nog geen applicatiewinkel voor de Kin-telefoons, al kan Microsoft wel updates en nieuwe programma’s naar klanten doorsturen.

De Kin lijkt niet veel meer dan een tussenstap, al moet wel worden gezegd dat de Kin de eerste telefoon is waarop de Zune-diensten geïmplementeerd zijn. De telefoons kunnen dus video en muziek van Zune die via de pc op het toestel is gezet afspelen, en Kin-gebruikers kunnen die muziek ook streamen.

De browser is een aangepaste versie van de variant die momenteel geïnstalleerd is op toestellen met Windows Mobile 6.5. De Kin is tot stand gekomen dankzij een samenwerking tussen Microsoft Phone Group, Vodafone en Sharp, dat de toestellen maakt.

Het doelpubliek voor Microsoft bestaat uit mannen en vrouwen tussen vijftien en dertig jaar. De toestellen worden volgende maand in de VS gelanceerd, Europa moet nog even wachten. Prijzen zijn nog niet bekend.

kinmicrosoftmobilenieuws

Gerelateerde artikelen

Volg ons

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

ICT Jaarboek 2021-2022 – TechPulse Business

Bestel nu!